Inside My Head

Inside My Head
Berkongsi Cerita Pada Yang Sudi

Wednesday, April 28, 2010

kini dan seterusnya..........

huhuhuhu....
dulu dan kini byk bezanya...macam2 perubahan dan macam2 cerita...tp yang penting benda yg lepas xpayah la dikenang2...yg penting hari ni dan hari2 mendatang...kita hidup pun xlama....bila kita akan dijemput,bagaimana,kat mana itu semua kita xtahu..yg perlu kita tahu...kita harus bersedia....mati itu pasti....sama2 la kita ingat mengingati antara satu sama lain...

lau pengalaman hidup pun semua org ada kisah tersendiri....cam aku,aku pun byk dugaan dan rintangan sehinggalah ke hari ini..apa yg jadi pun pahit atau manis,kita kena tempuh juga....

skrg kita cerita pasal benda lain la plak...

sbnarnya aku tubuhkan blog ni khas utk anakku...aku nak update perkembangan kisah anakku...so citer pasal anakku la..si dania ku sayang tue,,,huhuhuhu

skrg dania dah 4bulan +++ 17.5 ni masuk 5bulan...jap jer rasenya masa berlalu...peristiwa aku melahirkan dania masih segar lg dalam ingatanku...hah...nak tau x?ok...barang2 baby aku dan suamiku dah standby kat dalam keta sejak kandungan aku 8bulan lebih..huhuhu...aku dah kena tahan kat wad pemerhatian dlm labour room...masa tue baru 34 minggu (8bln)...sbb aku dah rase contractions kuat...check ngan ctg pun,doktor sah kan memang ada..check jalan baru 1cm...so doktor bagi aku makan ubat utk kurangkan rase contractions dan untuk matangkan paru2 baby aku dlm perut ni....3h2m aku duk kat wad....hari yg aku kuar tue lak,esoknya hari raya haji...nasib baik aku dapat kuar..huhuhuhu....dah malam aku dapat kuar..hehheheheh 2minggu lps tue,aku g check semula...mase aku nak g check tue,aku minta balik awal dr opis...ingatkan nak g check terus...tp aku ajak suami aku balik umah dulu...sampai umah,suami ku mandi...aku pun on lap top n baring atas katil...bila suami ku dah siap mandi...dia pun cakap kat aku...aii xnak g hospital ker?perli2 aku...aku pun cakap arr cam takut jer...laki aku pun senyum kat aku...laki aku pun cakap,kita g makan dulu k...dia tanya aku nak makan per...dia ckp,makan jer apa nak makan...nanti dah xleh makan lg dah..huhuhuhu....so pas makan,aku pun g la hospital ngan suami aku....mase tue dalam kul 8lbh...sampai hkl,doktor check n scan perut aku semua....pastu doktor suh aku admit wad...kena tahan wad la...sbb jalan dah buka 2 cm...perghh time tue aku cool lg...tp bila dah siap pakai baju uniform hospital tue...atiku sedih bercampur takut...kul 10lbh gak aku masuk wad time tue...laki aku teman kan aku jap jer...sbb mak guard xbg melawat dah time tue...mlm tue check ctg lg...malam tue aku xdapat tdo...sbb suasana hospital..perasaan takut...huhuhu...tgk org lain ada yg tgh sakit menunggu masa nak masuk labour room...ada yg dah bersalin...ada baru operation,,,semua tue wat aku lg menggelabah.....tp aku try relaks...kul 11 lbh aku g tandas....tgk2 ada kuar darah cam period...mak aku ngan kawan2 aku ckp lau dah kuar darah tue maknanya dah xlama la tue...lg la aku menggelabah..huhuhuh...aku xdpt tdo...sakit xla kuat sgt....pastu kul 6pg doktor panggil aku utk check pembukaan jalan...check2,doktor cakap baru 3cm...belum leh masuk labour room lg..aku pun balik semula ke katil...laki aku pun sampai time tue...dia dah pakai baju kerja..tp dia ckp xnak g keje...dia duk kat aku...kul 8 pg doktor datang lg n suh aku check jalan...check2 dah 4cm...doktor suh nurse bawa aku ke labour room...nasib baik waktu tu laki aku ada kat sisiku...aku pun ntah camner leh nangis lak...nurse suruh siapkan baju ngan pempers utk baby...aku ngan laki aku pun siap2 la...sempat gak la aku call mak aku....aku nangis lagi...mak aku bg semangat kat aku...bila aku dah kena baring atas katil untuk ditolak ke labour room,aku pegang tangan laki aku...aku nangis lg...aku takut apa2 yg xelok berlaku pada aku dan anak..suamiku tenangkan aku...sampai nurse pun cakap pada aku..jgn la nangis...dah nak jd ibu jangan la nangis....xde apa la...pastu nurse pun tolak la aku masuk ke labour room...org2 sekeliling pun pandang jer...aku pun ditempatkan di dalam satu bilik...check guna ctg lg....dalam kul 10.40pg,doktor cakap nak pecahkan air ketumban aku....bila ait ketumban kuar,aku rase cam byk jer air kuar....xselesa rase...nurse cakap pas ni jalan akan buka 1jam 1cm...xlama lps tue,laki aku pun masuk teman kan aku...tetiba aku rase cam perut aku sakit sgt2...nak buang air besar rase....aku bgtau nurse...dia ckp bukan nak berak....tue nak bersalin dah...aku pun cakap...x,saya memang nak berak...xtahan dah nie....pastu nurse pun ckp,lau nak berak,awak berak jer....xper...memang aku berak tul...tp skit jer...pastu rase nak teran lg...jap2 sakit datang...time sakit tue xtau la aku nak gambarkan camner..laki aku sampai xsenang duduk...aku genggam tangan laki aku sekuat hati...laki aku pun resah tgk aku camni...dia siap cakap pas ni xyah beranak lg la...nurse cucuk ubat tahan sakit....tp sakit tue tetap rase gak...bila aku terlelap sekejap...rase aman skit...tp bila sakit datang aku menangis pegang laki aku...aku dah cam mamai2...aku cam dengar xdgr jer doktor ckp dah buka 8cm...mase check aku tue...dan waktu tue doktor suh laki aku kuar...aku xsedar...ni laki aku yg cerita balik kat aku...doktor cek jalan....bila doktor kuarkan tangan dia...darah banyak sgt kuar...laki aku tgk darah,dia pun dah nak tumbang....pastu doktor perasan muka laki aku pucat sgt,2yg doktor suh laki aku tunggu luar...laki aku pun tunggu luar...bila aku sedar...aku pun rase nak meneran sgt2....aku sempat tanya nurse,mana husband saya..nurse pun bgtau dia kat luar...dia tgk darah td,dia nk pengsan...aku pun diam jer la...nurse tanya aku ada rasa nak teran x,aku ckp la ada...pasti nurse suh teran..aku pun try teran...pastu nurse cakap...suh amik nafas dulu...pastu teran...kali pertama teran...aku cam terbehenti jap...nurse ckp...jgn berhenti kepala anak awak dah nak kuar nie...kang lemas....nurse gunting skit...pastu gunting lg skit...dia bg semangat kat aku....aku pun amik nafas lg...aku pun teran sekuat hati...pukul 3.37ptg,Alhamdullillah baby aku pun kuar....huhuhuhu...nurse tunjuk n tanya aku ni baby girl ke boy?aku jwb girl...aku senyum gembira...syukur sgt2....nurse lap2 dulu...pastu terus bg pada aku...nurse suruh peluk...aku pun peluk anak aku...n cium...waktu tue x tergambar perasaanku...nurse pun amik balik baby aku n bgtau utk bersihkan n check dulu.nurse,bg aku minum air milo..nurse lain pun jahit n cuci darah...hampir 1jam gak aku duk bilik tue...pastu nurse datang bawa baby...dia suh aku susukan baby...time tue aku happy sgt...walaupun sakit masih terasa....kul 5lbh aku dibenarkan balik semula ke wad biasa....time kuar dr labour room tue,aku dapat lihat wajah suamiku,keluargaku...semuanya senyum n ikut katil yg membawaku itu...huhuhuhu....suami ku pun qamatkan anakku...mak mentua aku pun suapkan aku nasi...nak tau sambungannya...nantikan ek.....huuhuhuhuu

No comments:

Post a Comment

dari kotak fikiran anda...